Mrożone kontra świeże- jakie wybrać?

Często zastanawiamy się, czy warto sięgać po mrożone warzywa. Obawiamy się, że posiadają znacznie mniej wartości odżywczych od tych świeżych jednak naukowcy pracujący nad tą tematyką, głoszą, że tak naprawdę warzywa mrożone posiadają zbliżone wartości witamin, co w świeżej postaci. Przeprowadzane badania pokazują także, że głębokie mrożenie warzyw pozwala zachować więcej odżywczych składników, niż kiedy przechowujemy warzywa w lodówce przez dwa, trzy dni. Tak naprawdę obawy są niesłuszne i warto w swojej diecie korzystać także z produktów głęboko mrożonych w szczególności, że takie rozwiązanie posiada wiele zalet.

Zalety mrożonych warzyw

Główną zaletą mrożonych warzyw jest fakt, że są one dostępne w każdym sklepie spożywczym w szczególności, jeżeli chodzi o te podstawowe jak marchewka, kalafior czy brokuły. Często także są to opakowania w różnych wielkościach, a nawet są dostępne na wagę, dlatego też można wybrać odpowiednią dla siebie ilość warzyw.

Zaletą mrożonych warzyw jest także fakt, że są one dostępne w sklepach cały rok, nawet, jeżeli sezon na warzywa świeże kończy się, a w sklepie zaczynają pojawiać się one coraz rzadziej, możemy kupić je w mrożonej postaci. Mrożenie warzyw powoduje także, że są one świeże po rozmrożeniu, a często bywa tak, że świeże odpowiedniki, które już długo leżą na półce lub w lodówce, tracą z czasem swój atrakcyjny wygląd i walory smakowe. Mrożone warzywa można przechowywać znacznie dłużej w zamrażarce bez obaw, że się szybko zepsują, a także można dzięki tej możliwości kupić większą ilość mrożonek, aby w razie braku czasu wykorzystać je do przyrządzania potraw. Warzywa mrożone są także już odpowiednio przygotowane, dlatego oszczędzamy sporo czasu na ich myciu, obieraniu i krojeniu.

Zdarza się także, że takie rozwiązanie jest znacznie tańsze. Gotowa mieszanka warzyw może kosztować mniej niż zakup ich świeżych odpowiedników w szczególności poza sezonem, np. fasoli szparagowej, papryki czy bobu. Dobrym przykładem są także mrożone owoce, np. truskawka, jagody i wiśnie i maliny, które można zakupić jedynie w okresie letnim, a ceny za kilogram tych świeżych owoców są coraz wyższe niż zakup opakowania mrożonek, a smoothie z mrożonych owoców może smakować tak samo. Warto więc robiąc zakupy kupować także mrożone warzywa, dzięki temu zaoszczędzimy nie tylko sporą ilość czasu, ale także pieniędzy.